Referenciák

XII. kerület Hegyvidék Önkormányzata – honlap és Intranet

2009. november 30.
Videó- és képgalériák, Google térkép integráció, háztérkép, Intranet értekezletszervező, feladat bejelentő (Helpdesk) rendszer

Honlap és interaktív funkciók

 

A XII. kerület Hegyvidék Önkormányzata honlapjának megvalósítása nem csak arculati és tartalmi szempontból jelentett kihívást, hanem az alábbi sokrétű, interaktív funkcionalitás miatt is.

 

XII. kerület Hegyvidék Önkormányzata főoldal
XII. kerület Hegyvidék Önkormányzata főoldal

 

A portál fontosabb funkciói:

 

Óvodák, iskolák megjelenítése Google térképen
Óvodák, iskolák megjelenítése Google térképen

 

 

Önkormányzati háztérkép
Önkormányzati háztérkép

Intranet

 

A belső információs portál fő célja az aktuális szabályzatok, legfrissebb hírek megosztása mellett, hogy a szervezet belső kommunikációját hatékonyabbá, gyorsabbá és nyomon követhetővé tegye minden munkatárs által elérhető webes alkalmazások integrációjával.

 

XII. kerület Intranet fő jellemzői:

  • Webra 3.0 tartalomkezelő Windows Server, MS-SQL környezetben
  • Telefonkönyv címtár (Active Directory) integrációval
  • Feladat bejelentő (Helpdesk) rendszer
  • Értekezletszervező
  • Kötegelt (zip) képgaléria-feltöltés
  • Beágyazott videó lejátszása
  • RSS
  • Fórum

 

A címtár (Active Directory) integráció segítségével elérhető, hogy a munkatársaknak nem kell új felhasználónevet és jelszót megtanulniuk. A rendszer automatikusan belépteti őket az Intranet rendszereibe és ellenőrzi jogosultságaikat ugyanazzal a felhasználónévvel, amelyet a Windowsba történő bejelentkezéshez is használnak.

 

A telefonkönyv webes adminisztrációs felületén a személyzeti ügyintéző által elvégzett változások azonnal szinkronizálásra kerülnek az Active Directory rendszerrel. Ennek következtében az Outlook globális címlistájában mindig láthatjuk a munkatársak aktuális adatait (mellék, szobaszám, fax, e-mail, stb.). Ezen kívül rendszergazdai segítség nélkül az előre definiált csoporttagságok és szabályok szerint a személyzeti ügyintéző létrehozhat új felhasználókat. Az összes további webes Intranet alkalmazás a telefonkönyvre alapul. Ezzel elkerülhető a sok különálló személyi adatbázis állandó frissítése és szinkronizálása.

 

A feladat bejelentő (Helpdesk) rendszer lehetővé teszi az üzemeltetett informatikai infrastruktúrával (szerverek, munkaállomások, hálózati eszközök, operációs rendszerek, alkalmazások, stb.) kapcsolatos hibák, igények, feladatok, új fejlesztések bejelentését, a bejelentett feladatok előrehaladásának monitorozását, minőségbiztosítását, valamint a feladatokra fordított munkaidő nyomon követését.

 

A rendszer a fenti feladaton kívül alkalmas általános (és nem csak webes) szoftverfejlesztés, nem informatikai rendszerekkel kapcsolatos projekt koordináció kiszolgálására is.

 

Az értekezletszervezőben az igazgatási koordinációt végző ügyintéző új értekezlet időpontokat regisztrálhat, felviheti annak napirendi pontjait a központi telefonkönyvből kiválasztva az értekezlet előterjesztőjét. Az előterjesztő vagy megbízott munkatársa ezután elektronikusan feltöltheti a teljes előterjesztést, melyet minden arra jogosult elolvashat kinyomtatás nélkül. A régebbi értekezletek anyagai bármikor visszakereshetőek.