Megoldások, referenciák

WEBRA TIME SAVE

2013. március 13.

Automatikus adatgyűjtő, adatelemző és munkaidő - optimalizáló rendszer -

GOP-1.1.1-11-2012-0377 
(Sajtóközlemény)


A Webra International Kft. 2013. március 1-én a Gazdaságfejlesztési Operatív Program Piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatása program keretében (GOP-1.1.1-11-2012-0377) támogatott, „WEBRA TIME SAVE - Automatikus adatgyűjtő, adatelemző és munkaidő - optimalizáló rendszer” című pályázat megvalósítását elindította. A WEBRA TIME SAVE rendszer elsődleges célja, hogy a jelenlegi manuális munkaidő nyilvántartást a fejlesztés, programozás, illetve alapvetően számítógéppel végzett munka esetén a lehető legnagyobb mértékben automatizálja. A SCRUM agilis szoftverfejlesztési módszertan alkalmazását segítő adminisztrációs szoftvert hozzon létre. 


A rendszer legfontosabb célja, hogy a SCRUM módszertan product backlog listájában szereplő feladatokra, az egyes sprintek során meghatározott részfeladatokra, valamint a teljes szoftverfejlesztésre automatizált időbecslést adjon. Ez a feladat a mesterséges intelligencia nyelvelemzési területén ma megoldatlannak számít, valamint a fejlesztő, SCRUM master, projektmenedzser számára sem egyszerű, könnyen megoldható feladat. Egy pontosabb becslést adó rendszer időt takarít meg a megrendelő és a fejlesztő cég számára is, valamint jobb tervezhetőséget jelent és ez által versenyelőnyhöz juttatja a rendszert alkalmazó céget.

 

A rendszert a projekt keretében a fentieken kívül hangfelismerő fejlesztésével kombináljuk. A hangfelismerő segítségével az egyes találkozók, megbeszélések, használhatósági hangos gondolkodás (think-aloud) tesztelés során diktafonnal rögzített hanganyagok átiratát, leggyakrabban használt kifejezéseit tároljuk. Az előzőekben nyert adatok elemzésével, tanuló algoritmusok segítségével a fenti rendszerben még pontosabbá válik a becslés. Ezen kívül az átiratokból nyert eredmény a SCRUM projekt követését is könnyebbé teszi.

 

Automatikus adatgyűjtés

 

A mai munkaidő nyilvántartó, hibajegy kezelő rendszerek többsége arra épül, hogy minden feladat minden adatát kézzel rögzíti az alkalmazott. Egy-egy feladatról rögzíteni kell azt is, hogy mikor mennyi időt foglalkozott vele. Ez elég sok munkát ad napi szinten az alkalmazottak számára és az esetek többségében nem is pontos.

 

A TIME SAVE rendszer kutatása, kifejlesztése során létrehozunk egy olyan figyelő szoftvert, amelyet a felhasználó saját gépére telepíthet. A figyelő szolgáltatásként fut a háttérben és automatikusan összegyűjti, hogy mikor mivel dolgozott a felhasználó. Ezt lokálisan menti, időnként pedig elküldi a központi szervernek. Természetesen a felhasználó kontrollálhatja a saját gépére telepített figyelőrendszert és meghatározhatja az elküldendő adatok körét, valamint riportok formájában egyben visszajelzést is kap a rendszertől saját munkaidejének optimális felhasználásával kapcsolatban.


www.timesave.hu


uszt