Megoldások

Állatkerti belépőjegy SMS-ben

2009. július 01.

Kerülje el a sorbanállást és vegye meg családi belépőjegyét SMS-ben vagy on-line. Új arculat, videólejátszás, SMS vásárlás a Webra 3.0-val...

 

 

Megrendelő: Fővárosi Állat- és Növénykert
Tevékenységi kör: szolgáltatás, rekreáció
Projekt vége: 2008. december
Tekintse meg a honlapot! www.zoobudapest.com
 
A Fővárosi Állat- és Növénykert, folyamatos rekonstrukciós tevékenységével, valamint az új állatkifutók, és a modernizált beléptető-és jegyértékesítési rendszer kiépítésével összhangban arculatot és portálmotort is váltott.

Új arculat

A Megrendelő elsődleges igénye volt a hazánkban egyre elterjedtebbé váló SMS üzenetek küldésével indított belépővásárlás és -fizetés integrálása. Együttműködésünk során különös figyelmet fordítottunk továbbá a korábbi honlap archív, illetve még aktuális tartalmainak migrációjára. Hasonlóan fontos volt a design teljes felfrissítése, barátságosabbá, szín- és formavilágában természetközelibbé tétele. A tartalom átstrukturálása és rendszerezése a menü újragondolásával, racionalizálásával valósult meg.
 
Állatkert főoldal
Állatkert főoldal

Elektronikus jegyvásárlás, SMS fizetés

Mostantól a látogatóknak nem kell hosszú sorokat kivárni a kapuban, a jegyeket már elővételben megvásárolhatják SMS-ben. A belépőjegyek ellenértéke így mobiltelefon segítségével is kiegyenlíthető. A jegyszerzéshez internetkapcsolat sem szükséges, mivel a teljes vásárlási tranzakció lebonyolítható SMS üzenetek küldésével: a kívánt típusú jegyek kódját és darabszámát el kell küldeni SMS-ben a 8100966-os számra, majd követni kell az egy percen belül megérkező válasz SMS instrukcióit.
 
A mobil vásárlás XML-SOAP, UCP protokollra épülő kommunikációját, az SMS-ek tömeges kezelését, valamint az állatkerti beléptető-, és mobil fizetési-rendszerekkel való integrációt úgy valósították meg fejlesztőink, hogy mindhárom magyar mobilszolgáltató ügyfelei igénybe vehetik ezt a gyors, zökkenőmentes szolgáltatást. A T-Mobile, Pannon és a Vodafone esetében a rendszer éles szolgáltatásként használható.
 
Az SMS vásárlást a következő lépésekkel valósítjuk meg:
 
1. A felhasználó elküldi a kívánt jegyek kezdőbetűjét (pl. f – felnőttjegy, cs – családi belépőjegy) és darabszámát a 8-100-966-os telefonszámra SMS-ben.
Például f1gy2 = 1 db felnőttjegy és 2 db gyermekjegy
2. A Webra rendszer megkapja az SMS-t mindhárom magyar mobilszolgáltatótól azok saját API-ján és protokollján keresztül. A beérkező SMS üzenetek karaktereinek és darabszámainak helyességét rendszerünk ellenőrzi.
3. A Webra rendszer üzenetet küld a mobil fizetési rendszernek a vásárlás adataival.
4. A mobil fizetési rendszer jóváhagyást kérő SMS-t küld a felhasználónak.
5. A felhasználó egy SMS küldésével jóváhagyja a vásárlást. A jóváhagyás után a mobil fizetési rendszer lebonyolítja a vásárlási tranzakciót.
6. A mobil fizetési rendszer értesíti a Webra rendszert a vásárlás eredményéről.
7. Sikeres vásárlás esetén a Webra rendszer generálja, és SMS-ben elküldi a belépéshez szükséges kódot a vásárlónak.
 
Az alábbi képeken 1 db felnőttjegy vásárlási folyamatát mutatjuk be.
 
SMS írás jegykóddal
SMS írás jegykóddal
SMS küldés
SMS küldés
SMS vásárlás megerősítését kérő üzenet
SMS vásárlás megerősítését kérő üzenet
 
Ha érdeklődik az SMS vásárlás, tömeges SMS kezelés vagy más SMS megoldás iránt, akkor kérjük olvassa el „Tömeges SMS, SMS fizetés, nyílt forráskód” cikkünket.

Állatvilág megismerése

Az újjászületett www.zoobudapest.com életkortól függetlenül sok érdekes információval szolgál látogatóinak. A három nyelven működő, képekkel illusztrált fajlista a Kertben fellelhető jónéhány állatfaj fő jellemzőinek leírását tartalmazza, így kiváló lehetőséget nyújt az állatvilág közelebbi megismerésére kicsiknek és nagyoknak.
 
Fajlista három nyelven
Fajlista három nyelven

További funkciók

Mivel a Fővárosi Állat- és Növénykert nemzetközi szinten is kiemelkedő látványosság, alapvető az információ több nyelven való közzététele. Jelenleg angol és magyar változat létezik, de tetszőleges számú további nyelvre lefordítva publikálható a tartalom. Az adminisztrációs felületről szerkeszthető programnaptárból minden fontos eseményről, akcióról időben értesülhet a közönség és az érdeklődők.
 
Szeretteinknek is kedveskedhetünk jeles alkalmakkor: folyamatosan frissülő választékból dekoratív állatfotó-képeslapok küldhetők e-mailben, illetve a webes jegyváltó felületen akár ajándékba is adhatók a belépők. A megajándékozott nevének és email címének megadása esetén az Állatkerti rendszer értesítést küld az ajándékjegyek érkezéséről mind az ajándékozó, mind a megajándékozott személynek.
 
A portálon fórum és hírlevélre való feliratkozás is helyet kapott, így a látogatók nemcsak a Kerttől kaphatnak információkat, hanem egymással is megoszthatják gondolataikat, ötleteiket. A Webra3.0 portálmotor hírlevélküldő modulja segítségével az Állatkert születésnapi üdvözlő üzenettel kedveskedhet minden, a portálon regisztrált látogatójának, e-mail formájában.
 
Az állatok mindennapi életét, alkalmankénti költöztetésük folyamatát otthonukból is figyelemmel kísérhetik a látogatók, a publikus felületen ugyanis az adminisztrációs rendszer segítségével a szöveges tartalomba ágyazott videók játszhatók le.
 
Cikk az Állatkert honlapján
Cikk az Állatkert honlapján